3 tips om snel af te kunnen vallen

beweegAfvallen is voor veel mensen iets moeilijks. Er zijn zoveel verleidingen dat het gewoonweg niet lukt. Het is lastig om dit patroon te verbreken.

Toch zijn het vaak maar een paar kleine aanpassingen die je hoeft te doen om van je overtollige kilo’s af te komen. Natuurlijk is er wel de nodige discipline voor nodig.

In dit artikel lees je 3 tips die jou kunnen helpen om van je overgewicht af te komen. Pas ze een maand toe en je zult een groot verschil merken.

  1. Stop met het eten van suikers en snelle koolhydraten 

Koolhydraten zitten in veel voedingsmiddelen. Ze geven je energie. Een klein deel van je dagelijkse voeding moet bestaan uit koolhydraten.

Maar in de Westerse wereld waar wij leven krijgen we veel te veel koolhydraten binnen. Ze zitten in producten waarvan veel mensen denken dat ze gezond zijn. Bijvoorbeeld in pasta, aardappelen, brood, rijst en ontbijtgranen.

Deze geven je veel energie. Maar de koolhydraten die erin zitten worden in het lichaam omgezet tot suikers en bij een teveel worden ze opgeslagen als vet. Vooral rond de buik, wat erg ongezond is omdat daar ook de belangrijke organen zitten.

Als je af wilt vallen is het daarom goed om te eten volgens een koolhydraat arm dieet. Kies voor de juiste koolhydraten. Deze zitten in groenten, fruit, quinoa, havermout en zoete aardappel.

Vermijd ook alle bewerkte producten waaraan suikers toegevoegd zijn zoals koek, snoep, ijs. Lees de verpakkingen goed en je zult versteld staan van de hoeveelheden suikers die in producten zitten.

Kies ervoor om zoveel mogelijk natuurlijk en onbewerkte voedingsmiddelen te eten en je zult niet alleen makkelijk afvallen maar je ook een stuk energieker voelen.

  1. Drink water 

Zonder dat je het door hebt krijg je veel suikers binnen door wat je drinkt. Fris- en energie dranken, maar ook vruchtensappen bevatten grote hoeveelheden suikers. Vergeet ook yoghurtdranken en alcoholische dranken niet.

Kies er daarom voor om geen calorieën te drinken. Dit houdt in dat je voornamelijk water zal moeten drinken. Als je dit saai vindt kun je het op smaak brengen met komkommer, munt, limoen of sinaasappel.

Je kunt er ook kruidenthee van maken.

  1. Beweeg

Voor je algemene gezondheid is het belangrijk dat je elke dag minimaal een half uur beweging krijgt. Dit kan met matige inspanning zijn. Denk aan fietsen, wandelen of joggen in een rustig tempo. 

Daarnaast kun je het aanvullen met een sport die je echt leuk vindt.

Een goede optie om extra snel vet te verbrandenis krachttraining. Je kunt dit doen in verschillende vormen, denk aan Crossfit, kettlebel training of High Intensity Interval Training. Daarmee zal je snel verandering zien aan je lichaam. Je wordt strakker en sterker.

Sporten is niet noodzakelijk als je snel wilt afvallen. Het helpt je wel om meer energie te krijgen en je fitter te voelen. Door sporten komt endorfine vrij, dit geeft je een blij gevoel en zorgt ervoor dat je beter in je vel zit.

Wil je meer tips om af te vallen? Klik dan hier.

<<

Previous Article:
«

Recente berichten

3 tips om snel af te kunnen vallen

Afvallen is voor veel mensen iets moeilijks. Er zijn zoveel verleidingen dat het gewoonweg niet lukt. Het is lastig om dit patroon te verbreken.Toch zijn het vaak maar een paar kleine aanpassingen die je hoeft te doen om van je o...

27 January 2015

Gezond koolhydraatarm diëten

Een gezond koolhydraatarm dieet is gebaseerd op het eten van natuurlijk voedsel dat arm is aan koolhydraten maar je lichaam wel van alle nodige voedingsmiddelen voorziet. Wetenschappers zijn het er ondertussen over eens dat een gezon...

4 December 2014